HANDELSBETINGELSER
Tryk på emnerne for mere information
Kaffedrengen ApS (Herefter kaldet Kaffedrengen)
Hammerholmen 9U
2650 Hvidovre
CVR-nr.: 39549328
Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.
Der tages forbehold for:
– Valutaændringer
– Force majeure
– Leveringssvigt
– Afgiftsændringer
– Udsolgte varer og trykfejl
Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Kaffedrengen på hej@kaffedrengen.dk
Prøvepakker afsendes med DAO365 og leveres normalt indenfor 1-2 arbejdsdage. Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. I tilfælde af at DAO365 ikke kan omdele til privatadressen grundet særlige omstændigheder vil den blive omdelt til pakkeshop. DAO365 er i besiddelse af nøglerne til 99% af landets opgange.
Kaffedrengen sender alle ordrer fragtfrit.
Kaffedrengen leverer kun varer på fastlandet, brofaste øer og Bornholm i Danmark.
De mulige betalingsmåder på Kaffedrengen er:
– Dankort
– Visa
– Visa Electron
– Mastercard
– Maestro
– MobilePay
Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer du indtaster, kun kan ses af Nets (tidligere PBS). Det samlede beløb trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager.
I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Brugte kaffekapsler returneres eksempelvis ikke. Hvis du fortryder dit køb, kan du enten nægte modtagelse af pakken eller sende varen retur til:
Kaffedrengen Aps
Hammerholmen 9U
2650 Hvidovre
Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på kaffedrengen.dk.
Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at PostNord/GLS returnerer pakken til os.
Kaffedrengen anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Kaffedrengen. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved hej@kaffedrengen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Kaffedrengen, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Kaffedrengen, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Kaffedrengen inden for rimelig tid efter varens modtagelse.
Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på kundens regning:
Kaffedrengen Aps
Hammerholmen 9U
2650 Hvidovre
Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med PostNord, til en GLS pakkeshop ell. lign.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Alle produkter, der returneres til Kaffedrengen, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på hej@kaffedrengen.dk.
Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Kaffedrengen. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
For at du kan indgå aftale med os på Kaffedrengen, accepterer du ligeledes vores Privatlivspolitik/persondatapolitik. Som registreret hos Kaffedrengen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kaffedrengen via e-mail
På Kaffedrengen.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Vi bruger en logstatistik på Kaffedrengen hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.kaffedrengen.dk.
Aftalens indgåelse
Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Kaffedrengen på hej@kaffedrengen.dk, ændres via din konto på vores website. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.
Det er kun muligt at købe én prøvepakke pr. hustand/person til 29kr (normalpris). Herfra koster disse 75kr stk som automatisk faktureres ved gentagende køb af prøvepakke.
Ændring af abonnementstype
Ændring i abonnementstype (hver/hver 2. måned) sker uden beregning. Ændringen træder i kraft ved eksisterende periodes udløb. Du skifter abonnements type via. min konto, sende en e-mail til hej@kaffedrengen.dk eller ringer til os.
Abonnementsperiode og opsigelse
Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning, du binder dig ikke for noget ved Kaffedrengen. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering, har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten. Opsigelse skal ske via din egen konto side via vores website, skriftligt til Kaffedrengen på hej@kaffedrengen.dk eller via brev til adressen Kaffedrengen, Hammerholmen 9U, 2650 Hvidovre
Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?
Betaling for dit abonnement vil blive trukket når Kaffedrengen har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag, din ordre bliver afsendt jf. den dato, du har oprettet dit abonnement og det interval de har valgt. Din ordre vil altid blive sendt den først hverdag efter din bestilling. Dette vil også være gældende for deres fremtidige modtagelser af vores abonnementsløsninger.
Betaling
Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som afsendelse finder sted. Pakker afsendes via DAO365. Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email. Ellers kan der altid via din konto på Kaffedrengen opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo, se mere på din konto. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 10 % af regningens størrelse. Ved en for sen betaling forbeholder Kaffedrengen sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Kaffedrengen uden varsel ophæve abonnementsaftalen.
Ændring af betalingsoplysninger på Deres abonnement
Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at du går ind på deres profil og ændre dine oplysninger. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Kaffedrengen ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ingen varer modtage. Hvis du er i tvivl er du meget velkommen til, at kontakte os på hej@kaffedrengen.dk. Alternativt kan du slette dit abonnement og oprette et nyt med de korrekte kortdata.
Ændringer af betingelserne for abonnementet?
Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af www.kaffedrengen.dk foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.
Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved Kaffedrengen. Er du under 18 skal Kaffedrengen have samtykke fra Deres forældre.
Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på www.kaffedrengen.dk.
Misligholdelse
Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Kaffedrengen berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.
Behandling af personlige oplysninger
For at administrere dit abonnement behandler Kaffedrengen en række oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail, og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til statistiske formål.
Ved køb af forudbetalt Gavemedlemskab gives 1 x kaffepakke bestående af 60 eller 120 kaffekapsler samt gavekode til indløsning af hhv. 1, 2 eller 3 opfyldningspakker á 60 eller 120 kaffekapsler.
Ved indløsning af modtagers gavekode oprettes et personligt medlemskab, hvor værdien af forudbetalte opfyldningspakker tilknyttes.
Medlemskabet aktiveres ved brug af gavekoden og efterfølgende oprettelsesproces. Ved den forudbetalte periodes udløb løber medlemskabet fortsat til eventuel opsigelse. Opsigelse af medlemskabet sker ved henvendelse til kundeservice på mail hej@kaffedrengen.dk eller via hjemmesiden. Opsigelse kan ske når som helst med øjeblikkelig virkning. Se mere under punkt 13. ABONNEMENTSVILKÅR (Abonnementsperiode og opsigelse).
Fortrydelsesretten er for dit medlemskab gældende i 14 dage fra indløsning af tilsendte gavekode (Se 6. FORTRYDELSESRET).
Ved køb af gavepakken og gavekortet er 14 dages fortrydelsesret gældende fra modtagelse af varen. Ved fortrydelse af købet skal kundeservice kontaktes på mail hej@kaffedrengen.dk indenfor 14 dage. Gavemedlemskabet kan ikke ombyttes til andre varer.
Som betingelse af oprettelsen af et medlemskab hos Kaffedrengen, giver du samtidig samtykke til at Kaffedrengen må kontakte dig med elektronisk post og kontakte dig via telefon. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og SMS-beskeder på det registrerede mobiltelefonnummer.
Kaffedrengen vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ændringer mv. vedrørende dit medlemskab hos Kaffedrengen. Du vil også kunne blive kontaktet via telefon på det registrerede mobiltelefonnummer med service/vejledning i hvordan du får mest ud af dit nuværende medlemskab. Du kan til enhver tid afmelde disse beskeder ved at besvare “AFMELD” i en af de mails, vi sender til dig.
Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse på hej@kaffedrengen.dk.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: hej@kaffedrengen.dk
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye Europæiske forbrugerportal ODR.
Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
kfst@kfst.dk – www.forbrug.dk
Online Dispute Resolution
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Betingelser for handel ved Kaffedrengen er senest opdateret 17.11.2022.